Cestování | Mikulov

20150821

Musím říct, že tohle mám opravdu nabité a jsem z toho nadšená. Tolikrát jsem věci do kufru nebalila snad ani za všechna poslední léta dohromady. A přitom jsem ani nikam daleko nejela. Teď naposledy jsem se vrátila v sobotu z Olomouce, kde jsem byla tři dny s kamarádkami a předtím jsem byla 4 dny s jinými kamarádkami v Mikulově. Právě o Mikulově bude dnešní článek. Na začátek bych jen upozornila, že bohužel nemám moc pěkné fotky, jelikož jsem věděla, že i kdybych tu zrcadlovku náhodou přitáhla, tak bych si s jí s sebou stejně nikam nechtěla brát a je to pravda. Spokojila jsem se tak s mobilem, ale co si budeme povídat, na šířku blogu ty fotky opravdu použitelné nejsou. Sestavila jsem tedy jen pár koláží, pro představu. Co ale chybí na fotkách, pokusím se dohnat alespoň písmem a spoustou tipů!

Cesta - Jelikož jsme jely s holkama z Prahy, tak jsme zvolily cestu vlakem - konkrétně jsme jely vlakem Rail Jet a můžu jenom doporučit. Příjemná klimatizace a všude je vidět na ceduli, která ukazuje všechny stanice, momentální rychlost a aktuální zpoždění. Z nádraží do centra Mikulova, kde jsme měly ubytování, jsme pak došly zhruba za 20 minut pěšky.

Ubytování - Vždycky když někam jedu, tak automaticky zařizuji ubytování před booking.com. Je to pro mě ten nejrychlejší, nejpohodlnější a nejpřehlednější systém. Vím, že teď je trendy si pronajímat byty, ale pro mě je to otrava, taky se mi už párkrát stalo, že mi někdo odpověděl až po dvou týdnech, že nám ubytování neposkytne a já pak musela rychle hledat něco jiného. S bookingem je hned jasno a to je pro mě k nezaplacení. V Mikulově jsme se ubytovaly v Mikulovském Rudolfinu, které můžu jen a jen doporučit. Majitelé jsou příjemní a snaží se vyřešit veškeré problémy. My například dostaly zdarma ještě jeden pokoj, aby se nám pohodl vešly veškeré věci do skříní. Poloha snad ani lepší být nemůže - dům je hned na jednom z náměstí a za rohem je Coop, bistro, vinotéka a za dvěma rohy restaurace a druhá vinotéka. A co víc si taky přát.
Víno - Samozřejmě že Mikulov je pro nás městem vína. Proto jsme tam taky jely. Nám se osvědčila Vinotéka Volařík hned na náměstí, kde se dá v létě posedět až do jedné hodiny ranní na terase a ze široké nabídky láhví si vybere určitě každý. Srdcovou záležitostí pro mě ale bude Dobrý Ročník (ano ano, nic originálního), kde jsem měla tu nejlepší Pálavu a to hned dva večery po sobě, protože jsem prostě nemohla odolat. Výborný byl i ovčí sýr a hroznový mošt. Počítejte ale s tím, že při návštěvě těchto dvou vinoték si ale budete muset trochu připlatit. Zhruba 45 Kč za decku nebo kolem 300 Kč za láhev. Po našich zkušenostech ale musím říct, že se to vyplatí. Narazily jsme totiž v jedné restauraci i na ne moc dobré víno a kamarádce to opravdu dobře neudělalo a chudák se celou noc nevyspala. Na poslední večer jsme si pak domluvily degustaci s vinařem a to doporučuji i vám. Všechno se dá zařídit po internetu dopředu, ale my jsme se domluvily až na místě. Ochutnaly jsme tak 5 výborných vín a ještě se dozvěděly spoustu nových věcí z praxe.
Káva, jídlo a pití - Jelikož jsem kávový maniak, tak jsem si dopředu našla i tipy na kavárny. A jelikož kamarádky maniačky nejsou, tak jsem si většinu kaváren obešla sama, když se holky malovaly (já si totiž vždycky zabrala koupelnu jako první). Za sebe můžu doporučit na kávu Galerii Závodný. Na palačinku (mají i v pohankové verzi) si zajděte do Cafe Pala a na svačinu či cokoliv jiného mrkněte do Bistra KUK. Tam jsme si doslova hodovaly, když jsme nemohly odolat snad půlce nabídky. Sice nebylo vždy všechno perfektní, ale rozhodně se snaží a je to krok správným směrem. Největší bombou ale byla restaurace Sojka a spol, kde jsme si opravdu dopřály. Sice by se pár výhrad taky našlo, ale každopádně jsme si pochutnaly. Já můžu doporučit hříbkové rizoto s vepřovou panenkou. Mňam! Navíc je přímo v restauraci i prodejna zdravé výživy a přírodní kosmetiky.
Co podniknout - My jsme se hned první večer vydaly na Svatý kopeček. Nahoru jsme vylezly tak za půl hodinky a našly jsme si tam super místo, kde jsme seděly další hodinu. Doporučuji si vzít s sebou láhev vína od Volaříka a o super zážitek máte postaráno. Pokud budete mít vedro jako my, tak se nám osvědčila návštěva jeskyní na Turoldu, kam dojdete také do půl hodiny z centra a kde se zchladíte na krásných 7,4 °C. Mikiny a teplý ponožky s sebou! Pokud se chcete zchladit ve vodě, tak kamarádkám se moc líbilo v zatopeném lomu, který je kousek od jeskyň a místní nám doporučovali i koupaliště Riviéra. Já ale na cachtání moc nejsem a tak se za nic nemůžu zaručit. Poslední den jsme sedly na autobus a vyjely na výlet do Lednice. Nikdy předtím jsem tam nebyla tak mě celkem zaskočilo, jak je areál rozlehlý a kolik tam toho je k vidění. Příště si musím obout tenisky a ne placatý sandálky - to samé doporučuji i vám a ještě líp uděláte, když si na to vezmete kolo! V samotném Mikulově pak stojí za zmínku procházka na Kozí Hrádek (v noci se tam nesvítí - vezměte si s sebou baterku a můžete si dávat světelné signály s lidmi na Svatém kopečku - zážitek). Líbil se mi i areál Zámku Mikulov a Dietrichsteinská hrobka přímo na náměstí.
Tak tohle jsme stihly během necelých 4 dnů a jelikož mi to nestačilo, tak se do Mikulova chystám ještě jednou v září, kdy snad doprojdu zbytek seznamu :) Kdo z vás zná Mikulov? A co nesmím v září vynechat?
P.S.: Nemám už energii to po sobě číst - doopravím zítra :D

Post a Comment

Děkuji za komentář!

Latest Instagrams

© Poslední nok. Design by Fearne.